Dagens hundras

        DATUM: 2011-03-22 TID: 09:12:30

Jag har ju sjukt många hundar på min
”Hundras jag vill ha nån gång i framtiden lista”.
Tänkte jag skulle presentera en av dessa raser idag.
Sååååååååå spännande! Eller hur? ;)

 
Svart Terrier är nått jag tror jag skulle kunna tänka mig.
Jag skriver ”tror” med tanke på att jag enbart träffat en enda i hela mitt liv.
Dom tilltalar mig utseendemässigt och verkar vara en lagom bra brukshund.

 

Rasbeskrivning:


Rasen är skarp, misstänksam mot främlingar och uthållig. Den anpassar sig till de mest skiftande klimatförhållanden. Den är lättdresserad, modig, balanserad och livlig med snabba försvarsreaktioner. som brukshundar är de avsedda för extremt kraftfulla och snabba aktiviteter.


 

Bilden är lånad från Google

http://www.svartterrier.com/


 


Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Åh, en Bronco - Clementines bästa vän! Han har spårat en hel del men visar inte på så mkt action i sättet. Tyvärr har han haft höftproblem så tränas inget alls nu. De är verkligen gigantiska men Bronco är minst lika mysig som stor =)

2011-03-22 @ 09:46:40
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Eva-Maria

Finns många hundar här som har svårt för svarta hundar, misstänker att det beror på svårigheter med att läsa av varandra, på grund av det håller Bronco och Clemman ihop =)



Halsbandet är knappt använt och för stort för Clementine, så typiskt!

2011-03-22 @ 10:43:13
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Cilla

Låter som en jobbig kombo: skarp, misstänksam mot främlingar och snabba försvarsreaktioner... Nä inget för mig men dom är verkligen ruggigt fina!! Jag har en en dröm om en bouvier någon gång i livet för när jag gick på hundungdomen i Väsby för en herrans massa år sen var det en bouvier där som var sååå underbar! Men min dröm får nog hålla sig till den dröm! :o)

2011-03-22 @ 14:04:23
URL: http://kennelailicec.wordpress.com/
Postat av: Malin

Det är bra! Då kan den väga upp alla blåa mesproppar här hemma =0)

2011-03-22 @ 15:27:59
Postat av: Cicci

Sneglar också lite på den rasen men känns som riesen vinner isf. Lättare att hitta nåt bra där tror jag.

2011-03-22 @ 16:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback