Dagens hundras

        DATUM: 2011-03-25 TID: 09:26:24

En hund jag gärna skulle vilja ha….
men antagligen aldrig kommer att kunna anpassa mitt liv till är Border Collien.
Den kräver nog lite mer än vad jag kan ge den…. Typ massa får eller kor…
Å jag har typ inte ett enda får och kommer nog aldrig skaffa mig nån ko.
Räcker mina dammråttor för dom att valla???



Om rasen

Bordercollien är signalkänslig, har mycket lätt för att lära och vill gärna vara sin förare till lags.
Den är avlad för att arbeta åt sin förare och om man inte har ett bra ledarskap över sin hund, så hittar den på egna aktiviteter och kan lätt bli stressad. Den låga stresströskeln behövs när man ska arbeta med att valla djur.
Den passar inte som ren sällskapshund utan bör får arbeta med det den är avlad för.
Man köper ju inte heller en jakthund om man inte ska jaga.
Bordercollien har en otrolig arbetsvilja och är outröttlig när det gäller att arbeta med djuren..

http://www.svak.se/



Bild från Google



Kommentarer
Postat av: Louise

Du har ju visst ett får..."får-Kakan" och nu när jag tänker efter så har du faktiskt en blå gris också...så du kan köpa border:)

2011-03-25 @ 11:20:58
Postat av: Malin

Ha ha ha

2011-03-25 @ 11:37:56
Postat av: Cilla

Nu, nu börjar det minsan likna något!!! Valpar föds hos mig om car 3 veckor! ;o)

Kram Cilla

2011-03-25 @ 14:24:15
URL: http://kennelailicec.wordpress.com/
Postat av: Malin

Ok Cilla! Jag tar två!!! :-)

2011-03-26 @ 22:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback