Spårhunden och lukterna

        DATUM: 2011-06-17 TID: 09:02:59

Beställd från http://www.canis.se/



Målsättningen med den här boken är att ge hundföraren en verktygslåda att ta till från de första spårövningarna till genomförandet av de mest avancerade uppdrag. För att nå det målet behövs naturligtvis instruktioner för den praktiska spårhundsträningen, men det räcker inte.

Målgruppen är i första hand motiverade hundförare som verkligen vill utveckla sig själva och sina spårhundar så långt det bara går. Då krävs att man kan "meka" en hel del själv när spårningen inte fungerar riktigt.

Författarna bedriver utbildning och utveckling av hundar och hundförare i Norden och är ansvariga för forskningsprojektet "Arbetande hundar" vid Sveriges Lantbruksuniversitet SLU. De arbetar också med kvalitetssäkring av alla typer av tjänstehundar inom SWDI (Scandinavian Working Dog Institute).




Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej,

Jag hittade din blogg när jag googlade på TTA-operationer. Jag har nämligen en Amstaff-blandning som slet av sitt korsband i tisdags och jag har nu fått operationstid på onsdag på Arninge djurklinik. Skulle bara jättegärna höra hur det har gått för er? Hur gick operationen och hur fungerar det nu? Håller nämligen på att välja mellan TTA och TPLO och det är inte lätt, så skulle bara vilja höra någons erfarenheter av den här metoden. Skulle vara tacksam om du ville svara :)

2011-06-17 @ 11:18:38
Postat av: Cicci

Spela in när du läser högt så lyssnar jag på det sen :)

2011-06-17 @ 12:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback