Förlegade metoder

        DATUM: 2011-07-08 TID: 09:39:38

Efter en diskussion med en kär arbetskollega i morse så kom jag på att jag vill lägga upp den här filmen.
(och med kär så menar jag inte ironiskt utan han är precis det! En kär kollega!
 Trots att vi inte delar alla åsikter)

Men vargarna då?

Vi pratade om rang, dominans och ja, sånt som förlegade folk har som argument inom hundträning...
FASTÄN dom inte håller!!!
Man måste lägga hunden på rygg, man måste ta hunden i nackskinnet, man måste visa som bestämmer!!!
Man måste verkligen visa vem som bestämmer, det håller jag klart och fullt med om.
Skillnaden är väll hur vi lär hunden att lyda.
Och har man ingen kunskap i ämnet så e det klart att man tar i med handkraft, vad annars har man att komma med?

Men vargarna då?


Vetenskap är det folk förlitar sig på.
Varför är det då så svårt att ta in så fort det kommer till hundar och hundträning?
Så fort det kommer till detta känsliga ämne så är det bara förlegade myter och träningsmetoder från 50 år tillbaka i tiden som gäller.

Inte läser jag en manual från 70-talet när jag ska ställa in tv:n.
Jag tar väll för fan den senaste??? Eller???

Men vargarna då?

En annan typisk kommentar är: Jag har minsann haft hund hela mitt liv!
Jaaaaaa å jag har haft bil hela mitt men inte faaaan kan jag meka för det!!! Idiotjävel

Jag trodde oxå på vargarna förr i tiden... för jag visste inte bättre....

Sluta blunda!
Hunden är inte en varg!
http://urplay.se/162012


Kommentarer
Postat av: E

2011-07-14 @ 22:32:08
Postat av: Emelie

WORD!

2011-07-14 @ 22:32:52
URL: http://emmi82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback