Dagens hundras

        DATUM: 2011-04-08 TID: 14:45:00

Terveueren är en hundras jag tror skulle passa mig rätt så bra. Står högt upp på listan om man säger så.

Resten av den belgiska familjen kommer också att presenteras i sinom tid =)

 

 

Om rasen:

Tervueren är en av fyra varianter på Belgisk vallhund. En tervueren är en välbalanserad medelstor hund med ett mycket elegant utseende. De är intelligenta, mycket aktiva och väldigt hängivna hundar som verkligen vill göra saker tillsammans med sin förare. Ordentlig aktivering av inte bara fysisk natur är ett måste för att hunden ska må bra.

 

 

http://www.afbv.se/


Bild från Google


Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Terv eller malle ligger högst på min nästa-hund-lista. Eventuellt kanske holländare eller schäfer kan vara med och kampas om förstaplatsen, mkt kommer nog bero på slumpen och vilken ras som kommer ha bäst kull för mig just då.

2011-04-09 @ 21:23:31
URL: http://blogg.sandilli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback