Att vara bilförsäljare!

        DATUM: 2010-06-17 TID: 09:16:27

Att sälja en bil

Att sälja en bil kan vara roligt…. Om man tycker om att prata med knäppa människor.
Satte ju ut Volvon på annons i förrgår kväll så igår morse började det ringa.


 Först till kvarn var en gubbe som ringde från skyddat nr. VARFÖR!!!!!....har man skyddat nr???? Jag förstår inte!!!!Är du jagad av maffian, OK! Annars, INTE OK!

 
Ja ja, dum som jag var så svarade jag såklart.
Han presenterar sig inte utan inleder samtalet med att fråga om han ska prata med en eventuell ”man” eller ”sambo” och fortsätter sen med att påpeka att min bil gått väldigt långt. Sen fortsätter han att fråga om kamremmen är bytt?
Jag svarar att jag är osäker men kan återkomma. Det behöver jag inte göra för han har redan ett utlägg om HUR DYRT det är att byta en kamrem.


 I annonsen står det klart och tydligt att man inte får pruta på telefon!!!!


 Såhär fortsätter vårat samtal:


 Han-
Vad är priset på bilen?

Jag- 24 000 Det står i annonsen

Han- Men om jag kommer och köper bilen idag vad kostar den då?

Jag- Det står i annonsen att jag inte diskuterar pris per telefon, du får komma och titta på den först.

Han- men jag bor långt bort (Det gör dom alltid………rullande ögon….)

Jag- Ok! Men i sånna fall så måste jag diskutera detta med min sambo först. Kan jag ta ditt nr och ringa upp dig sen?

Han- Vem står bilen på?

Jag- Mig

Han- Men du måste fråga din sambo först?...Konstigt!

Jag- Ja om du ska pruta på telefon så måste jag överlägga med honom

Han- Kan jag få prata med din sambo

Jag- Nej han är inte här, men jag kan ta ditt nr så kan jag ringa dig sen!

Han- Kan jag inte få hans nr så kan jag ringa till han?

Jag- Nej det kan du inte! (Börjar bli grymt irriterad nu)

Han- Varför inte?

Jag- För att jag vill inte ge ut hans mobil nr!

Han- Jaha, det var konstigt… (Ja det är ju grymt konstigt att man inte vill ge ut det till en jävla schitzogubbe!!!)

Jag- Ok vill du ha bilen kan du ringa mig kl 11 så har jag pratat med min sambo.

Han- Men kan jag inte få prata med din sambo?

Jag- NEJ! Han är inte hemma du får ringa tillbaka annars så får du köpa en annan bil!


Här börjar han med en riktig utläggning om att jag inte behöver ha en sån aggressiv ton, att det inte är hans fel att jag har attitydsproblem eller vad det är för jävla fel på mig som är så fruktansvärt aggressiv så jag måste vara så otrevlig. Han påpekade flera gånger att jag måste ha psykiska problem.


Jag får här avbryta honom i hans utlägg…


Jag (men min myndiga ton)- Vill du ha bilen så kan du ringa tillbaka senare. Jag kommer att lägga på nu. HA EN TREVLIG DAG!

 


Precis innan jag trycker på knappen så hör jag honom fort säga: JA JAG KOMMER OCKSÅ LÄGGA PÅ NU!!!!!!!!


Ehhhhh ok….. PSYCHO….



Jag????


 

 


Kommentarer
Postat av: Patrik

Haha! =)

2010-06-17 @ 10:40:17
Postat av: Maggan

Underbart! =)

2010-06-17 @ 10:48:07
URL: http://askatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback