Valpkurs

        DATUM: 2011-03-04 TID: 20:01:26

Idag startade valpkursen som jag ska vara med och assistera Veronica på. Det var så jävla roligt och jag är glad att jag får ha den med henne. Hon är jätteduktig och vi tänker rätt lika.
Men det är fan inte lätt. Nått som jag tycker är lätt och en självklarhet är verkligen supersvårt att förmedla till andra som inte vet,  men det gick väldigt bra och alla mattar och hussar var superduktiga och valparna var så söta och duktiga dom me. Längtar redan till nästa gång =)
Mina hundar skötte sig galant, och det är ju bra när man håller kurs att dom ser att man har kunnat fostra sina egna hundar hyfsat ;).... Bara det inte kommer en hare......... ha ha

Innan kursen hann jag faktiskt med lite egen träning. Lite linförighet med Mucchie och hopp över hinder med Kakan. Bim & Ruby och hennes kompis var oxå uppe en sväng å tränade lite handling inför utställningen imorgon.
Mucchie försökte allt han kunde för att impa på Ruby, tex så körde han sin egen specialare "skalbaggen" vilket går ut på att genom en kullerbytta kasta sig ner på backen och se ut som just en skalbagge på rygg =) Fast jag vet inte om hon blev så impad, hon verkade mest tycka att han var en idiot.


Kommentarer
Postat av: Anna m Ace

Hej Malin!



Jag köpte mina konor online på Bobo-konen. Sök på det så kommer det upp. Ganska dyra var dom dock, men som sagt lättare än att stapla böcker och liknande :D

Mvh

Anna

2011-03-05 @ 12:14:33
URL: http://www.annaedbom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback