Öroninflamation

        DATUM: 2011-03-01 TID: 21:16:15
MucMuc hade öroninflamation. Och det var tom värst i det örat som han inte kliat nånting i. Det såg INTE bra ut sa dom. Stackars lilla grisen!!!
Så nu blir det örondroppar i 10 dagar och sen tillbaka till veterinären :(
Förhoppningsvis så har det gett sig då, annars så blir det kortison.
ÅÅÅååå jag tycker så synd om han.... Även fast han inte verkar lida nämnvärt. Men att tvätta öronen hos vett var ingen höjdare. Usch! Typ det värsta en liten Amstaff kan råka ut för!!!
Sen fick han åka hem med Rickard och jag får se han först på torsdag igen, buhuhuhuhu!!!!!!

Väl hemma efter vetten blev det prommis med Kakan, Lojsan och grannhunden Molly. Var ute över en timme och höll på att frysa skinkorna av mig!!! Imorrn blir det Kista Galleria med Cillas hundgäng. Det är en mycket bekvämare träningsmetod ;) Sitta å fika i två timmar och hunden är helt slut när man kommer hem, toppen!=)

Alltid lika spännande...
Ska det komma nån genom dörren snart?


Eller kommer det kanske en liten hund utanför fönstret?


Ledsen Muc med nytvättade öron :(


Ledsen Matte...




Kommentarer
Postat av: Cilla

Heheh, ladda ordentligt inför morgondagen, eller ska jag säga kvällen!! Men snart, snart så är det träningsbart utomhus, måste ju tänka på att vissa av vännerna har nakenhundar!

Kul med veterinär, NOT!! Bokade tid idag för ultraljudsundersökning av Katitzis mage, tänk om det är en drös med puppar där inne!!!! :oD Kan vara värt en massa hundralappar iaf om det är positivt puppisbesked!!



Vi ses imorgon!



Kram

2011-03-02 @ 00:16:51
URL: http://kennelailicec.wordpress.com/
Postat av: Cissi

haha fy fan, jag förstår att matte blev ledsen! lider verkligen med dig och hoppas innerligt det aldrig händer igen.

2011-03-02 @ 10:30:29
URL: http://meandmyshitbull.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback