Dagens hundras

        DATUM: 2011-03-29 TID: 11:34:45

En dagens hundras ska vi väll hinna med iaf.

Idag riktas allt ljus mot Australian Shepherd
Har alltid gillat Aussies… Och det skulle lätt kunna vara en framtida ras här hemma….
Som så många andra raser ;)




Om rasen:

Rasen skall vara en intelligent arbetshund med utpräglad vakt- och vallningsinstinkt,
en god kamrat och ha kraft att arbeta en hel dag.
Den skall vara välbalanserad, något längre än hög och av medelstorlek.
Den skall vara vänlig och sällan grälsjuk. Den kan vara något reserverad mot främlingar.

http://australianshepherdklubben.nu/


Bild från Google


Kommentarer
Postat av: Cicci

Jah vet inte vad det beror på men det är nåt jag inte gillar med dom även fast jag tycker vissa är jättevackra...

2011-03-29 @ 14:02:01
Postat av: Agneta

Jag vill ha en sådan hund. Kram

2011-03-29 @ 14:30:30
Postat av: Malin

Jag kan tycka att dom ser lite opropotionerliga ut med sin långa rygg och i det här fallet lite av en giraffhals =)



Agneta! Jag tror att en sån skulle passa er utmärkt =)

2011-03-30 @ 12:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback