Dop DalaStyle

        DATUM: 2011-06-27 TID: 12:21:00

På midsommardagen begav vi oss upp mot Fäbodarna i Dalarna.
Edvin skulle döpas och vi skulle få se vårat första Midsommar-Dala-Tåg!!!
Meningen var att vi skulle åkt upp redan på midsommaraftonsmorgon men vi hade lite att fixa med hemma så det blev lite grill i Knivsta på kvällen och upp tidigt morgonen efter istället.
Mickes snälla pappa lånade ut sin nya (relativt) XC70 till oss, gissa om jag körde både dit och hem :) VILL HAAAAAAAA!!!!!!!!
Jävligt surt att sen sätta sig i sin egen gamla häck! Då vill man bara grina....

Meeeeen iaf.
Dopet var såklart jättefint och Edvin var glad hela tiden, (förutom när sektprästen kastade upp han i luften...)
Å han var så söt i sin folkdräkt lilla pojken.
Dop är dock lite för religöst för min smak. Jag är inte döpt, inte konfirmerad och inte medlem i svenska kyrkan.
Jag är helt enkelt rätt så okristen ;) Jag ogillar helt enkelt kyrkan.
Sektprästen på dopet var läskig, han tittade på mig när jag inte läste "Fader vår", som enligt honom alla kunde utantill? Så jag mimade lite fint... till en text jag inte kunde, men jag är nöjd! :)

Dagens stjärna, Edvin!


En liten polare, Zeke!


Cermonin


Såhär kul tyckte Edvin det hela var!


Presentöppning.
Vi bidrog med en Mini-Kånken och en dinosaurie :)


TÅRTA!!!!


Å det efterlängtade tåget!!!


Freesby turnering mellan Jocke å Jeppa
Jocke vann på rakaste benet...




Ingen sprit till barnen sa vi ju!!!




Macho-vispning








Kommentarer
Postat av: Louise

Hahahaha...vilka bra kommenatarer till bilderna och bra att få veta att barnen drack sprit...det blir första deep-talk med lilla E ikväll :)

2011-06-27 @ 17:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback