En vanlig Tisdag...

        DATUM: 2011-02-15 TID: 09:36:41

Jag vill..
..Kunna gå ut å gå utan att Mucchie får kramp


..Kunna träna ute utan att Mucchie får kramp


..Att kakan inte ska se ut som ett tovigt får när man kommer in


..Att kakan inte ska få istappar i mustaschen som sen smälter i soffan


..Kunna träna platsliggning utan att hunden fryser fast i backen


..Träna inkallning med ingång utan att hunden gliiiiider förbi i 100kmh


..Att det ska sluta vara -20 grader på mornarna


..Att det ska bli vår!


Nu e jag faktiskt riktigt less på detta och när man gick utanför dörren i morse så började det snöa. Man tackar!Man tackar också för att Mucchie får kramp hela tiden. Stackars liten, han ser så fruktansvärt eländig ut när han hoppar fram på tre ben…. Ibland får han kramp i båda bakbenen, då ser han faktiskt mest rolig ut. Elak matte man är. Till nästa år blir det en rejäl Hurtta overall. Känner mig för snål att köpa en nu, för jag intalar mig ju att vintern ska ta slut snart.


Hörde på radion när jag åkte till jobbet att dom i JOKKMOKK hade -40 inatt. Och som en extra bonus så hade dom även strömavbrott  i 6 timmar!Han dom pratade med hade haft  -12 inne!!!
Känns skönt att det är täljstenskamin i nya huset…. Om vintrarna ska fortsätta att eskalera såhär…
Detta förutsätter ju såklart att vi får flytta in i huset INNAN nästa vinter...

Sådär! Nu har jag bittrat mig lite. Känns bra!

Ikväll är det vattentramp på schemat. Var över en vecka sen vi var där så den känns bra att komma dit igen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback