Budföring & slalom

        DATUM: 2011-08-25 TID: 09:15:00

Budföring och slalom är väldigt bra moment att träna när man är handikappad i foten.

Haffade Britt-Marie på klubben igår som mottagare.
Mucchie sprang som vanligt som om det gällde livet! Snabbast vinner!!!

Samma fart åt båda hållen, sitter vid hanteringen och väntar på kommando, så duktig.

Sen blev det lite platsliggning med störning, vilket också passar mitt fysiska tillstånd perfekt ;)


Kakan fick träna slalom med 4 pinnar så jag slapp gå så många steg.

Hon börjar fatta nu att man ska röra sig runt pinnarna ist för att dutta på dem med nosen…. Det är inte bara fördelar att ha tränat mycket med target ;)

Men hon fattar ju så fort lilla damen så det kommer nog inte bli nått problem.

Vi hoppade även däcket vilket hon tar varje gång nu och så tränade vi kontaktfält på balanshindret.

Jag stod stilla och pekade, Kakan utförde =)

 

Idag blir det halvdag på jobbet.

Odjuren ska nämligen till veterinären på lite tandkontroll i eftermiddag.

Sen e det dags för Agilityträning. Tjohoooo!!!

Hoppas Katja har lite överseende med att jag inte kommer springa så fort…


Vårat mål ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback