Hundträningen då

        DATUM: 2011-04-05 TID: 11:45:00

Om hundträningen då!

 

Känns som jag aldrig skriver om hundträning…. Fastän det är det jag gör mest hela tiden.
Men problemet är att det är så jobbigt att skriva om för man vill berätta så mycket och det blir jättelånga texter och så vet man inte hur man ska uttrycka sig och så blir man sur, jag blir sur.

Men här e iaf en rapport för dom som bryr sig ;)

 

Igår skulle jag egentligen bara ha gått en liten promenad och sen hållt mig hemma. Men det var så sjukt fint väder så jag var bara tvungen att åka upp till klubben.

Inte bara jag som inspirerades av det vackra vädret.
Klubben var full och det är ju helt underbart, för hur kul och givande är det att träna hund själv egentligen.

Igår gick det sådär bra så jag glömde bort att sluta träna, gick lite över gränsen ,
gränsen när Kakan blir trött och omotiverad.
Fy skäms på mig!!!

Hade med mig kameran men som vanligt så har man ju lite annat att stå i däruppe så den koms inte ihåg förrän man sitter i bilen på väg hem igen.

  

 

Ikväll blir det lydnadsträning igen, med Cicci & Trixa.

Hoppas det är lika fullt på klubben då så kanske det kan bli lite givande platsliggning också.

 

Inga lydnadsklass II tävlingar inbokade än. Men ska ta mig i kragen och kolla över tävlingskalendern ordentligt. Maj känns som en bra månad.

 

Däremot så ska ju jag och lilla Stålgrisen tävla på Söndag. Debuten i Rallylydnad! Tävlingen hålls i Norrtälje och det känns bra att Cilla och hela gänget ska tävla då också, proffsen lixom =)

Det får gå som det går för oss, jag är nöjd om han inte välter alla skyltar på banan.

Ska fråga Cicci snällt om hon kan filma förödelsen…..
Cicci nu fan filmar du oss på söndag!

Jag har även fått ”Godkänt” att gå SBK:s instruktörsutbildning i höst.

Är så taggad, ska bli himlans roligt.

Lydnads Prinsessan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback