Dagens hundras

        DATUM: 2011-04-06 TID: 09:15:00

Eftersom jag inte är ett dugg intresserad av jakt så kommer jag självklart aldrig att skaffa mig en Beagle. Men den får ändå bli dagens hundras eftersom det kan vara en av dom sötaste hundraser som finns, även som vuxen! Dom jag har träffat har även varit otroligt trevliga individer.

 

 

Om rasen:

Beagle är en utpräglad jakthundsras, en relativt långsamtdrivande hund för jakt på hare, rådjur och räv. Rasen har stark jaktlust och mycket egen vilja, och som beagleägare gäller det att inte vekna för den bedjande blicken.
Beaglen är som ras glad, vänlig och lekfull och brukar fungera bra med såväl barn som med andra husdjur.

 


Bild från Google 

 

http://www.svenskabeagleklubben.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback