Resultal LKII

        DATUM: 2010-06-19 TID: 09:25:16

Kom hem vid halv elva igår. Då dom bara hade två dommare så tog det ju lite tid innan prisutdelningen.
Väl hemma satte jag i mig två Billys Panpizza och slocknade på soffan.

Så till Tävlingen då!
Det gick helt ok! Och jag kände oxå att det var bra "träning". Det är sjukt jobbigt att bli kommenderad och speciellt när domaren stod och såg bitter ut... Men han var snäll, väldigt snäll =)
Klarade ett förstapris men det var på håret..... jag vill inte vara på håret!!!!
Nu ska jag träna ordentligt!

Protokoll:
Olandstraktens BK 2010-06-18

Platsliggande: 10p
Anteckningar:--------

Fritt följ: 9p
Anteckningar: Hund avviker i position

Läggande: 9p
Anteckningar: Hund tar något steg före läggande

Inkallande med ställande: 7,5
Anteckningar: Ngt lågt tempo, segt ställ

Sändande med ställande: 6p
Anteckningar: Dk vid sänd, mkt lågt tempo

Apportering:
6p
Anteckningar: Tempoväxling, ägger ner apport, DK före tagande

Fritt hopp över hinder: 8p
Anteckningar: Ngt lågt tempo, segt sättande

Fjärrdirigering: 9
Anteckningar: Hund flyttar sig något bakåt

Helhetsintryck: 7
Anteckningar: Hund ngt okoncentrerad, avviker från förare mellan moment

Nu måste jag vila lite... Men måste bara säga att det var sjukt jobbigt att lämna sin hund på dold platsliggning för första gången.... höll på att svimma för jag glömde andas där bakom planket. På träning har man iaf lite kikhål att övervaka igenom.... Sån tur var så är det Kakans paradgren =)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad duktiga ni är! Blir riktigt imponerad! Har velat träna och tävla i lydnad med mina hundar men det har aldrig blivit av. Kämpa på! Kram!

2010-06-19 @ 09:34:43
URL: http://sandraeh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback